Prawdziwa kreatywność pochodzi z rozćwiczonego umysłu

Jolanta Falana
NaszE PODEJŚCIE

Misją naszych placówek jest skuteczna pomoc dzieciom w pokonywaniu trudności rozwojowych. Dążymy do zapobiegania niepełnosprawnościom i korygujemy je, dzięki czemu budujemy solidne fundamenty pod przyszły, harmonijny rozwój każdego dziecka.
Oferujemy kompleksową i specjalistyczną pomoc, która zawsze poprzedzona jest profesjonalną diagnozą.
Nasze placówki to przyjazne miejsca, stworzone, aby skutecznie wspierać rozwój najmłodszych w każdym obszarze - od terapii logopedycznej i integracji sensorycznej, po terapię pedagogiczną i psychologiczną.
Pracujemy w oparciu o autorskie metody w szczególności z wykorzystaniem innowacyjnej Metody Ruchów Artykulacyjnych (MRA)® Jolanty Falany, które są gwarancją późniejszego powodzenia szkolnego i życiowego dziecka.
Wybierając naszą wczesną pomoc, inwestujesz w przyszłość swojego dziecka.

POMAGAMY OD

Wszystko miało swój początek w małym gabinecie Jolanty Falany!
Dla kogo

Nasze placówki to miejsca przeznaczone dla dzieci, które:

Zmagają się z trudnościami w rozwoju mowy i komunikacji językowej.
Potrzebują wsparcia w zakresie grafomotoryki, percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
Mają trudności w zakresie emocji, zachowań i relacji społecznych.
Wymagają specjalistycznej pomocy w pierwszych latach życia z powodu np. obciążeń okołoporodowych oraz wszelkiego rodzaju zaburzeń rozwojowych typu autyzm, Zespół Aspergera i inne.
LIDERZY I WIELOLETNI PRAKTYCY

Jolanta Falana

Wcześniej znana jako Jolanta Falana-Kozłowska– Logopeda z 30-letnim doświadczeniem, Twórca Innowacyjnej Metody Terapii Mowy (MRA)® . Jest logopedą-praktykiem z ponad 30-letnim doświadczeniem w terapii logopedycznej, terapii mowy i surdologopedii. Posiada tytuł magistra pedagogiki oraz ukończyła podyplomowe studia logopedyczne i surdologopedyczne, stale poszerzając swoją wiedzę i umiejętności. Jolanta Falana jest twórcą i koordynatorem merytorycznym unikalnego Terapeutycznego Programu Autorskiego, składającego się z wielu komplementarnych ogniw, w tym Metody Ruchów Artykulacyjnych (MRA)®, która posiada świadectwo ochronne w Polskim Urzędzie Patentowym (nr R. 34913).

Jako założycielka Centrum Logopedycznego,  Jolanta Falana stworzyła rozbudowaną sieć instytucji specjalistycznych, oferujących  kompleksową pomoc dzieciom w obszarach  logopedii,  pedagogiki i  psychologii. Jest specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i  wczesnej interwencji.

Aktualnie Jolanta Falana koordynuje pracę: 2 Publicznych Poradni  Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka(WWRD) w Radomsku i Jastrzębiu Zdroju, 3 Niepublicznych Placówek Przedszkolnych, NZOZ „Centrum Logopedyczne” w Jastrzębiu Zdroju i Placówki Doskonalenia Nauczycieli „ZaNaRoz” w Radomsku, wykazując umiejętności zarządcze i  szerokie spektrum działalności w obszarze edukacji i terapii dziecięcej. Jej misją jest  wczesna diagnoza wad i zaburzeń mowy oraz  zaburzeń rozwojowych u dzieci (w wieku 0-7 lat) i wdrażanie efektywnych programów terapeutycznych, które mają kluczowy wpływ na  powodzenie szkolne i życiowe dziecka. Jako szkoleniowiec, Jolanta Falana prowadzi autorskie szkolenia z zakresu  Terapeutycznego Programu Autorskiego i Metody Ruchów Artykulacyjnych (MRA)®, przekazując specjalistom praktyczną wiedzę i innowacyjne metody pracy logopedycznej,terapeutycznej i dydaktycznej.

Jolanta Falana jest logopedą z powołania, pracując nieprzerwanie od 1990 roku na rzecz poprawy komunikacji i rozwoju dzieci w Polsce, a jej  Terapeutyczny Program Autorski stanowi znaczący wkład w rozwój polskiej logopedii i wczesnej interwencji.

Autorka wielu pomocy dydaktyczno-terapeutycznych.



Marta Szymczak-Kozłowska

Ukończyła z wyróżnieniem prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, a po zakończeniu aplikacji radcowskiej w OIRP w Krakowie zdała egzamin zawodowy i uzyskała tytuł radcy prawnego. Specjalista z zakresu prawa oświatowego - w 2019 roku ukończyła studia podyplomowe z zarządzania oświatą (Małopolskie Centrum Edukacji).

W 2022 roku ukończyła szkolenie certyfikujące - mediator prowadzone zgodnie ze standardami uchwalonymi przez Społeczną Radę do spraw Alternatywnych Metod Rozwiązywania Konfliktów i Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości.

Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe obejmujące w szczególności: prawo oświatowe, prawo administracyjne,  prawo cywilne, rodzinne, spadkowe, prawo pracy, ochronę danych osobowych.

Monika Koźlik-Sadlińska

Jest wicedyrektorem ds. pedagogicznych oraz logopedą z ponad 10-letnim doświadczeniem zawodowym.Certyfikowany terapeuta Metody Wstępnej Stymulacji Logopedycznej i Ruchów Artykulacyjnych (MRA)® autorki Jolanty Falany. Swoją przygodę logopedyczną, która stała się jej pasją, rozpoczęła od podjęcia pracy w NSP Centrum Logopedycznym APEX w Radomsku, a następnie w Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka” w Radomsku.

Podczas swojej pracy zawodowej nieustannie dąży do udoskonalania metod i form pracy z dziećmi. Dlatego też przeszła gruntowne szkolenie z programu autorskiego (MRA)®  Jolanty Falany oraz liczne kursy, szkolenia i studia podyplomowe, w tym z zakresu pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zarządzania oświatą – menedżer oświaty, Makaton – wspomagające i alternatywne metody komunikacji i innych. Pracując w oparciu o Metodę Ruchów Artykulacyjnych jest specjalistą w zakresie: dyslalii (seplenienie, rotacyzm, lambdacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna), alalia, afazja, rozszczepy, mózgowe porażenie dziecięce, opóźniony rozwój mowy.

W swojej pracy jest otwarta na nowe wyzwania. Wierzy, że zdobyta wiedza i doświadczenie zawodowe pozwolą jej sprostać nowym zadaniom. Zamierza również dalej rozwijać się i doskonalić swoje umiejętności, systematycznie się dokształcać oraz dzielić swoimi doświadczeniami z innymi osobami, którym los dzieci nie jest obojętny.

Aby dowiedzieć się więcej, przejdź do bloku szkoleniowego prowadzonego przez Monikę Koźlik-Sadlińska.

Agata Jędrzejczyk

Wicedyrektor ds. pedagogicznych w Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka” i Niepublicznym Terapeutycznym Przedszkolu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Specjalista w zakresie diagnozy, terapii i edukacji dzieci. Posiada kompleksowe kwalifikacje jako  pedagogpsychologterapeuta behawioralnyspecjalista Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieckaspecjalista Diagnozy, edukacji, terapii i rewalidacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 Pracuje w oparciu o sprawdzony  Terapeutyczny Program Autorski Jolanty Falany.

Aby dowiedzieć się więcej, przejdź do bloku szkoleniowego prowadzonego przez Agatę Jędrzejczyk.

 

Patrycja Kwintal

Ukończyła studia podyplomowe zarządzania oświatą. Logopeda z 17-letnim stażem zawodowym, specjalizująca się w wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci. W 2008 roku rozpoczęła pracę w „Centrum Logopedycznym” Apex, gdzie pełniła funkcję logopedy, a od 2016 roku także wicedyrektora. Od 2014 roku pracuje w Niepublicznym Przedszkolu „Centrum Logopedycznego”, gdzie od 2018 roku jest wicedyrektorem ds. pedagogicznych. Jako wicedyrektor w Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka” zajmuje się organizacją działań, powoływaniem zespołów orzekających, przygotowywaniem opinii oraz dokumentacji związanej z wczesnym wspomaganiem rozwoju. Prowadzi także szkolenia dla nowych pracowników i nadzoruje ich pracę.

Certyfikowany terapeuta Metody Wstępnej Stymulacji Logopedycznej i Ruchów Artykulacyjnych (MRA)® autorki Jolanty Falany. Pracując w oparciu o Metodę Ruchów Artykulacyjnych jest specjalistą w zakresie: dyslalia (seplenienie, rotacyzm, lambdacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna),  alalia, afazja, rozszczepy, mózgowe porażenie dziecięce, opóźniony rozwój mowy.

W codziennej pracy współpracuje z rodzicami, wychowawcami i innymi specjalistami, aby zapewnić jak najlepszą pomoc dzieciom, zarówno w zakresie terapii logopedycznej, jak i emocjonalnego wsparcia.

Aby dowiedzieć się więcej, przejdź do bloku szkoleniowego prowadzonego przez Patrycję Kwintal. 

 

Monika Nawrocka-Matera

Logopeda z 23-letnim doświadczeniem zawodowym. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu logopedii, terapii dzieci z autyzmem, metody wstępnej stymulacji logopedycznej i wielu innych. Pracuje jako logopeda i wicedyrektor w Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka” oraz w Niepublicznym Przedszkolu Centrum Logopedycznego. Jako wicedyrektor, odpowiedzialna jest za nadzór nad funkcjonowaniem placówki, organizowanie zespołów orzekających i zespołów wczesnego wspomagania rozwoju, a także za opracowywanie opinii na temat potrzeb wczesnej interwencji.

Koncentruje się na indywidualnym podejściu do każdego dziecka, uwzględniając jego potrzeby, ograniczenia i zainteresowania. Pracuje w oparciu o terapeutyczny program autorski Jolanty Falany - Certyfikowany terapeuta MRA® Jolanty Falany. Pracując w oparciu o Metodę Ruchów Artykulacyjnych jest specjalistą w zakresie: dyslalia (seplenienie, rotacyzm, lambdacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna),  alalia, afazja, rozszczepy, mózgowe porażenie dziecięce, opóźniony rozwój mowy.

Kieruje się metodami, które bazują na potencjale psychofizycznym dzieci, co umożliwia skuteczną terapię. Stale poszerza swoją wiedzę, by dostarczać najlepszą pomoc dzieciom i ich rodzinom, a także angażować rodziców w proces terapeutyczny. Jej misją jest wspieranie rozwoju mowy i komunikacji u dzieci, pomagając im w pokonywaniu trudności i w pełnym wykorzystaniu ich potencjału.

Aby dowiedzieć się więcej, przejdź do bloku szkoleniowego prowadzonego przez Monikę Nawrocka-Matera.

 

Ewelina Skiba

Ukończyła studia na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, zdobywając tytuł magistra w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej. Specjalista w dziedzinie pedagogiki, logopedii, neurologopedii oraz surdologopedii. Pracuje w oparciu o terapeutyczny program autorski (MRA)® Jolanty Falany. Pracując w oparciu o Metodę Ruchów Artykulacyjnych jest specjalistą w zakresie: dyslalia (seplenienie, rotacyzm, lambdacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna), alalia, afazja, rozszczepy, mózgowe porażenie dziecięce, opóźniony rozwój mowy.

Ukończyła studia podyplomowe w zakresie surdologopedii, neurologopedii oraz logopedii na uczelniach: Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytecie Śląskim.

Stale poszerza swoją wiedzę i umiejętności, uczestnicząc w licznych konferencjach naukowych, kursach oraz szkoleniach. Ukończyła kurs języka migowego (poziom A1/A2 oraz A2/B1). Uzyskała certyfikat i uprawnienia do stosowania elektrostymulacji w logopedii, kończąc kursy w zakresie Modułu I i Modułu II. Ukończyła kurs "Nowe strategie w diagnozie i terapii logopedycznej", a w 2023 roku uczestniczyła w szkoleniach dotyczących terapii miofunkcjonalnej, pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną, afazji oraz logopedii ortodontycznej.

Dzięki szerokiemu zakresowi szkoleń i kursów oraz wieloletniemu doświadczeniu zawodowemu, Ewelina Skiba zapewnia wysokiej jakości terapię logopedyczną, neurologopedyczną i surdologopedyczną, dostosowaną do indywidualnych potrzeb pacjentów.

Andżelika Koszewska

Ukończyła studia pedagogiczne z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz studia podyplomowe z zakresu logopedii. Prowadzi terapię logopedyczną w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. 

Ukończyła szkolenie Karta Oceny Logopedycznej Dziecka, które pozwala jej na trafną diagnozę zaburzeń mowy i komunikacji. Posiada również certyfikaty z zakresu elektrostymulacji oraz terapii miofunkcjonalnej, co umożliwia jej skuteczne wspieranie dzieci z zaburzeniami artykulacyjnymi, osłabioną sprawnością mięśni oralnych oraz problemami związanymi z połykaniem i oddychaniem. 

Pracuje w oparciu o terapeutyczny program autorski Jolanty Falany, tj. Metodę Wstępnej Stymulacji Logopedycznej oraz Metodę Ruchów Artykulacyjnych (MRA)® . Pracując w oparciu o Metodę Ruchów Artykulacyjnych jest specjalistą w zakresie: dyslalia (seplenienie, rotacyzm, lambdacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna),  alalia, afazja, rozszczepy, mózgowe porażenie dziecięce, opóźniony rozwój mowy.

W terapii łączy nowoczesne metody oraz indywidualne podejście, aby wspierać najmłodszych w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych. 

Anna Musiolik

Ukończyła studia magisterskie na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Kolejno zdobyła tytuł nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, oligofrenopedagoga oraz terapeuty pedagogicznego z diagnozą i rewalidacją. Nauczycielka z 10-letnim stażem pracy w Niepublicznym Przedszkolu Centrum Logopedycznego z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Specjalnymi w Jastrzębiu-Zdroju.

W pracy z dziećmi objętymi opieką przedszkolną wykorzystuje elementy terapeutycznego programu autorskiego (MRA)®  Jolanty Falany. 

Wyróżnia się zaangażowaniem oraz indywidualnym podejściem do dzieci. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi dostosowując metody nauczania do ich indywidualnych potrzeb i możliwości. 

Monika Oślizło

Kończyła studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, nauczania początkowego, pedagogiki specjalnej oraz terapii pedagogicznej. Nauczyciel wychowania przedszkolnego z ogromnym zaangażowaniem i pasją do pracy z dziećmi. W pracy z dziećmi objętymi opieką przedszkolną wykorzystuje elementy terapeutycznego programu autorskiego (MRA)®  Jolanty Falany. Posiada szerokie wykształcenie pedagogiczne. Specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, wspierając ich rozwój poprzez diagnozę, rewalidację i indywidualnie dobrane metody terapeutyczne. 

Jej misją jest otwarte serce dla dzieci oraz troska o ich harmonijny rozwój. Stawia na budowanie bezpiecznej, ciepłej atmosfery, w której każde dziecko czuje się akceptowane i rozumiane. 

Marta Serwotka

Absolwentka pedagogiki specjalnej oraz studiów podyplomowych z zakresu zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz terapii wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.  Nauczycielka wychowania przedszkolnego oraz wychowawczyni grupy, od 15 lat związana jest z edukacją. W pracy z dziećmi najchętniej wykorzystuje naukę poprzez zabawę i ruch oraz techniki arteterapii, które wspierają rozwój kreatywności i umiejętności społecznych najmłodszych. W pracy indywidualnej z dziećmi wykorzystuje elementy terapeutycznego programu (MRA)®  Jolanty Falany. Dzięki temu każde dziecko ma szansę odkrywać swoje talenty, budować pewność siebie i uczyć się otwartości na innych w atmosferze radości i akceptacji. 

Postępy i sukcesy podopiecznych stanowią dla niej największą motywację i radość w codziennej pracy. 

Mariola Skalik-Robak

Jest absolwentką pedagogicznych studiów magisterskich na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Następnie podwyższyła swoje kwalifikacje, podejmując studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki oraz integracji sensorycznej. 

Obecnie pracuje na stanowisku pedagoga terapeuty oraz terapeuty SI w Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka”. Gdzie od ponad 8 lat wspiera dzieci w harmonijnym rozwoju sensoryczno-motorycznym. Posiada bogate doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku od 3 miesiąca, zmagającymi się z nadwrażliwością: dotykową, słuchową, wzrokową, węchową, zaburzeniami koordynacji ruchowej, problemami z planowaniem motorycznym oraz z zaburzeniami przetwarzania bodźców sensorycznych i zaburzoną integracją percepcyjno-motoryczną.

Olga Adamecka

Jest absolwentką magisterskich studiów pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego. Ukończyła terapię pedagogiczną z oligofrenopedagogiką. Pracowała jako nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej.

Od 10 lat pracuje jako terapeuta pedagogiczny – najpierw w Centrum Logopedycznym APEX, a następnie w Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka”.

Wykorzystuje autorski program terapii pedagogicznej Jolanty Falany, obowiązujący w Poradni Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Certyfikowany specjalista terapii terapii ręki (zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, diagnoza, terapia, masaż). 

Katarzyna Welchar

Pełni rolę koordynatora i menagera w Niepublicznym Przedszkolu Centrum Logopedycznego z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Specjalnymi. Odpowiada za kompleksową organizację działań placówki, w tym organizowanie corocznego „Festiwalu Pięknej Mowy”. Ukończyła kursu „Intendent w zakładzie żywienia zbiorowego z elementami dietetyki”, który wzbogacił jej wiedzę w zakresie planowania i organizacji żywienia w instytucjach zbiorowego żywienia (dostosowywania diety do specyficznych potrzeb dzieci). Dodatkowo ukończyła szkolenie „Jak wspierać rozwój dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym”, co pozwala jej lepiej rozumieć potrzeby dzieci we wczesnym etapie rozwoju.

Nieustannie rozwija swoje kompetencje w obszarach związanych z organizacją pracy, zarządzaniem i nowoczesnymi technologiami. Posiada certyfikaty w zakresie kluczowych aspektów zarządzania i bezpieczeństwa „Ochrona danych osobowych w MŚP (RODO)” oraz „Cyberbezpieczeństwo w MŚP”. Ta osoba łączy wysokie kompetencje zawodowe z umiejętnością efektywnej organizacji pracy, dzięki czemu skutecznie zarządza złożonymi procesami w przedszkolu, zapewniając jego sprawne funkcjonowanie.

Justyna Marciniak

Ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach na kierunku: Finanse i Rachunkowość. Pracownik administracyjno-biurowy w Publicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka” w Jastrzębiu-Zdroju. Z firmą związana od 15 lat.

Zajmuje się obsługą sekretariatu: koordynacją i codzienną organizacją pracy, dba o prawidłowy przebieg pism i dokumentów, a także zajmuje się ich segregacją i archiwizacją. Brała udział w konferencji naukowo-metodycznej pt. „Praktyczny wymiar holistycznej logopedii – z doświadczeń Centrum Logopedycznego”

Magdalena Borowik

Magister zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Specjalista ds. kadr i płac Uniwersytetu Ekonomii we Wrocławiu. Aktualnie Specjalista ds. kadr i rozliczeń w firmie nadzorującej Publiczne Poradnie WWRD w Radomsku i Jastrzębiu- Zdroju, a także 3 Niepublicznych Placówek Przedszkolnych. Jej wieloletnie doświadczenie pozwala na skuteczne zarządzanie procesami związanymi z administracją a także  przygotowaniem wymaganych dokumentów rozliczeniowych firmy, dbając o zgodność z obowiązującymi przepisami.

Motto życiowe "nie ma rzeczy nie możliwych - każda trudność to szansa na rozwój''.

Aneta Stalka

Jest obecnie referentem ds. administracyjno-biurowych w firmie nadzorującej Publiczne Poradnie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Radomsku i Jastrzębiu-Zdroju, a także trzy Niepubliczne Placówki Przedszkolne. Odpowiedzialna za organizację szkoleń.

Ukończyła szkołę o profilu zarządzanie informacją oraz posiada tytuł technika ds. administracji, technika ds. rachunkowości i finansów oraz technika fizjoterapii i biomasażu.

Jako referent ds. administracji wyróżnia się odpowiedzialnością oraz doskonałymi umiejętnościami organizacyjnymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu dokumentacją, obiegiem informacji oraz radzi sobie z wieloma zadaniami jednocześnie. Jej zdolności komunikacyjne pozwalają na efektywne współdziałanie z zespołem oraz nawiązywanie pozytywnych relacji z klientami i współpracownikami. Jej pozytywne podejście oraz chęć do ciągłego rozwoju zawodowego sprawiają, że jest osobą, na którą można liczyć w każdej sytuacji.