Blok szkoleniowy

Dzięki wieloletnim działaniom na polu diagnozy i terapii od 1996 roku, został opracowany przez Jolantę Falanę i jej zespół, Autorski Program Terapii dla dzieci z niepełnosprawnościami, problemami rozwojowymi oraz wadami i zaburzeniami mowy, a stosowana w nim Metoda Ruchów Artykulacyjnych (MRA)® posiada świadectwo ochronne udzielone przez Polski Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej (Numer zgłoszenia Z.531172/ Numer prawa wyłącznego R.349134).

Autorska Metoda Ruchów Artykulacyjnych (MRA)®

Dlaczego jest wyjątkowa?

WIĘCEJ O SZKOLENIACH TĄ METODĄ
Ćwiczenia - układamy wzorce wymowy

Proces terapii w naszych placówkach opiera się na Autorskim Programie Terapeutycznym Jolanty Falany, którego kośćcem merytorycznym jest Metoda Ruchów Artykulacyjnych (MRA)®.
Jest to jak dotąd jedyna metoda pozwalająca na odzyskanie sprawności mózgu poprzez pracę na całością lub częścią systemu fonetyczno- fonologicznego, nie mająca żadnego odpowiednika w Polsce.

Metoda Ruchów Artykulacyjnych (MRA)® jest zarejestrowana w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej i posiada świadectwo ochronne, nr prawa wyłącznego R. 34913.

Adresowana jest do wszystkich dzieci z problemami rozwojowymi manifestującymi się na płaszczyźnie mowy, wymowy i artykulacji, a także z problemami słabej lub (i) zaburzonej pamięci głoskowej.

Jest rozwiązaniem dla dzieci z tzw. GŁUCHOTĄ FONEMATYCZNĄ, u których często nie występują problemy z mową. Dzieci z takim rodzajem głuchoty nie słyszą głosek czyli występuje brak poczucia substancji głoskowej wyrazu powodujący z kolei brak umiejętności zapisywania wyrazów w postaci liter.

MRA® jest oparta na poznaniu polisensorycznym (wielozmysłowym): wzrok, słuch, czucie.

Jest wykorzystywana do:

  1. Budowa, odbudowa lub (i) rekonstrukcja systemu fonetyczno - fonologicznego, pierwszego w rozwoju dziecka i będącego podstawą dla wszystkich pozostałych podsystemów języka
  2. Korekta wad wymowy i zaburzeń artykulacyjnych (perfekcyjna)
  3. Podstawa do skuteczności terapii pedagogicznej
  4. Opanowanie umiejętności czytania metodą analityczno - syntetyczną jako efekt terapii logopedycznej (niezamierzony, ale niesamowity)
  5. Odzyskanie wrażliwości na percepcję fonemów pozwala na lepszy pod względem fonetycznym i orograficznym zapis literowy (również metodą analityczno- syntetyczną), co wyklucza lub zmniejsza ryzyko wystąpienie dysleksji
  6. Możliwość szybszego opanowania języków obcych (dzięki odzyskaniu wrażliwości mózgu na fonemy)
  7. Nauka czystości artykulacyjnej języka polskiego obcokrajowców
  8. Możliwość zastosowania metody w wszystkich językach świata
  9. Do wykorzystania nie tylko przez terapeutów, ale także przez nauczycieli (głównie przedszkolnych) oraz rodziców i opiekunów w celu nauczenia czytania metodą analityczno - syntetyczną dzieci bez wad i zaburzeń artykulacyjnych.
  10. Oparta o własne zaplecze dydaktyczne mające charakter przeznaczonych dla każdego dziecka pomocy i zeszytów, bez konieczności pisania przez prowadzącego zajęcia.
  11. Po opanowaniu czytania w oparciu o pismo drukowane następuje samoczynne przeniesienie przez dziecko tej umiejętności na litery pisane.

Elementy MRA® mogą być już stosowane u bardzo małych dzieci od 2 życia . O szczegółach metody i pracy nią więcej na specjalistycznych szkoleniach.

 

Moduł I Teoretyczny

Zawód terapeutyczny jako jeden z najważniejszych zawodów przyszłości.

Jest to szkolenie 4 - modułowe. Moduł I jest obowiązkowy i nie zobowiązuje do korzystania z pozostałych modułów. Po realizacji tego modułu uczestnik podejmuje decyzję o kontynuacji szkolenia. Po każdym module uczestnik uzyskuje zaświadczenie. Ostatni moduł kończy się 2 - stopniowym egzaminem i uczestnik uzyskuje certyfikat do samodzielnego posługiwania się Metodą Ruchów Artykulacyjnych( MRA)® Jolanty Falany.
Dowiedz się więcej o module
Moduł II Teoretyczno - Praktyczny

Wielospecjalistyczna diagnoza dziecka od 0 do 7 roku życia w odniesieniu do norm rozwojowych, kamieni milowych i wieku umysłowego.

Przekazanie społeczeństwu szczegółowych informacji na temat: co jest normą, a co nieprawidłowością w rozwoju dziecka w celu najszybszego wykrycia nieprawidłowości i podjęcia środków zaradczych.

Warunkiem udziału w drugim module szkolenia jest uczestnictwo w module pierwszym.
Dowiedz się więcej o module
Moduł III Praktyczny

Terapia według programu autorskiego Jolanty Falany cz1. Warsztaty.

  1. Polisensowryczne kształtowanie dźwięków mowy,
  2. Metoda Wstępnej Stymulacji Logopedycznej (MWSL),
  3. Percepcja wzrokowa i sprawność grafomotoryczna,
  4. Podsumowanie, wnioski, dyskusja

Warunkiem udziału w drugim module szkolenia jest uczestnictwo w module drugim.

Dowiedz się więcej o module
Moduł IV Praktyczny.

Terapia według programu autorskiego Jolanty Falany cz. 2. Warsztaty

  1. Usprawnianie pracy aparatu artykulacyjnego w oparciu o 3 kluczowe poradniki:

    Minimum gimnastyczne, Ćwiczenia pionizacji języka, Ćwiczenia mięśnia okrężnego ust.

  2. MRA® Praca nad budową lub (i) rekonstrukcją neuronalnych map mózgowych na płaszczyźnie całego systemu fonetyczno - fonologicznego i jego części – ćwiczenia w grupach. Pomoc „Układamy wzorce wymowy” jako klucz do opanowania systemu fonetyczno- fonologicznego.
  3. Zapoznanie z autorskim zapleczem dydaktycznym o charakterze indywidualnych zeszytów ćwiczeń dla każdego dziecka.
  4. Praca nad grafomotoryką i percepcją wzrokową c.d.
  5. Podsumowanie, wnioski, dyskusja

Warunkiem udziału w drugim module szkolenia jest uczestnictwo w module trzecim.

Dowiedz się więcej o module
Dla kogo

Oferujemy możliwość realizacji krótkich i dłuższych specjalistycznych szkoleń dla kadry placówek:

Poradni psychologiczno- pedagogicznych
Przedszkoli
Szkół (integracyjnych oraz specjalnych)
Pracowników uczelni wyższych kształcących kadry do pracy z dziećmi
Specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych
Kadry medycznej
Rodziców i opiekunów
Szeroko rozumianeo środowiska rodzinnego
Do pobrania

Oferowane przez nas szkolenia dotyczą m.in Znaczenia zawodów terapeutycznych w procesie korekty wad i zaburzeń rozwojowych i przygotowania dzieci do podjęcia obowiązku szkolnego oraz przedstawienia tych zawodów jako jednych z najważniejszych zawodów przyszłości.